Czytanka powraca


Tak jest!
Pora zostawić mojego dobrego kolegę lenia i zabrać się wreszcie za coś sensownego. Właśnie przez lenistwo nie pisałem nic na blogu i nie byłem w niczym aktywny. Całkowicie olałem wszystkie obowiązki z pisaniem recenzji do książek, a przecież wcześniej uwielbiałem to robić. Wszystko zaczęło się od rozpoczęcia roku szkolnego. Całą ochota do pisania w sieci mi odeszła i wolałem co innego porobić. Jakoś nie było tam miejsca na naukę, tylko położyć się na łóżku i odpocząć po ciężkim dniu „pracy”.
Jednak dałem w poniedziałek kopa w tyłek leniowi i zdecydowałem, że wreszcie trzeba wziąć się w garść. Pierwsze dwa miesiące szkoły zmarnowałem całkowicie, zaniedbałem wszystko. Ale bezmyślne spędzanie czasu, zamienia się od tej pory w pisanie recenzji i życie w świecie literatury, którą strasznie kocham. Nie bójcie się: ta przerwa nie wpłynęła negatywnie na mnie.

Zmian będzie mało, a jedną z nich, która już zauważyliście, to zmiana strony, na której będę teraz pisał. Na Blox.pl udało mi się wszystko rozpocząć. Poznałem wiele fajnych osób, wygrałem fantastyczne książki i dużo się nauczyłem. Jednak blogger.com daje bardzo duże możliwości w prowadzeniu swojej strony i to bardzo mnie urzekło. Jakiś czas temu sprawdzałem na moim drugim blogu, Jadzia, jak sprawna jest ta strona. Zdobyłem cenne informacje i myślę, że spędzę tutaj miłe lata.

Trochę się zastanawiałem nad wprowadzeniem jakiegoś cyklu do życiu Czytanki. Właściwie ten pomysł narodził się już w sierpniu, ale postanowiłem, że rozpocznę go tutaj. Wielu innych blogerów o literaturze jakieś interesujące. Na przykład interesujący cykl prowadzi avo_lusion i w zasadzie to on zachęcił mnie do wdrążenia mojego pomysłu.

Książka, czy film? Wielka bitwa.

Tak będzie nazywał się co dwutygodniowy cykl. Nazwa może prosta, ale im są rzeczy prostsze, tym lepsze. Zresztą: po co sobie utrudniać życie, jak i tak jest trudne?
Celem będzie porównywanie powieści oraz jej ekranizacji filmowej. Każde wady i zalety. Opinie innych osób. Postanowiłem także, iż w większości będę szedł w stronę starszych książek oraz filmów. Zdradzę, że pierwszą bitwę stoczy powieść Adama Mickiewicza, Pan Tadeusz z filmem Andrzeja Wajdy. Dzisiaj, bądź jutro zacznę czytać tę książkę.

Jeszcze jedna nowinka znajdzie się na Czytance. Taka drobnostka.
Raz w miesiącu, będę starał się robić filmową recenzje wybranej książki. Myślę, że będzie to fajny pomysł, który trochę zmieni sposób opinii książki, który głównie oparty jest na pisaniu. Zastanawiam się także nad recenzją audio, ale na razie nie chce dużo popsuć.
Najpierw zobaczę, czy będzie się to Wam podobało i wtedy zadecyduje nad przyszłymi pomysłami, których trochę posiadam.

To by było na tyle. Raz jeszcze chciałbym przeprosić za nieobecność, ale będę się starał teraz tego uniknąć. Na szczęście w tym czasie czytałem sporo książek i mam już co recenzować. Od jutra zaczynam z pierwszą powieścią.
Pozdrawiam, Sarenkasarna.

7 comments:

  1. No proszę, widzę że prędzej cz później i tak każdy przerzuca się na blogspot. :) Cieszę się, bo dla wielu blogspotowiczów to wygoda w komentowaniu twojego bloga. :)

    ReplyDelete
  2. Dokładnie. Większość recenzentów posiada blogi, tudzież konta na blogspocie i to była mądra decyzj z mojej strony:)

    ReplyDelete
  3. Blogspot jest the best i co się dziwić! :D

    ReplyDelete
  4. Choć wcześniej nie mieliśmy okazji się spotkać w blogowym świecie, to jednak teraz mówię: witaj ;=) Mam nadzieje, że poznamy się lepiej po przez nasze recenzje książkowe i gusta czytelnicze. Pozdrawiam serdecznie.

    ReplyDelete
  5. To w takim razie czekam na Twoją recenzję i dziękuję za komentarz na moim blogu :)

    Pozdrawiam serdecznie!

    ReplyDelete
  6. Też liczę na miła atmosferkę:)

    ReplyDelete
  7. No witaj, witaj :) Cóż, mnie do blogspota nie ciągnie, ale tu zapewne też się nieźle urządzisz. Jak pisałam na Twoim starym blogu, tęskniłam za Tobą!! Więc cieszę się, że jesteś i liczę na częste recenzje :)
    Super, że będzie cykl, już zacieram ręce z uciechy. No i słodkie zdjęcie Sarenki dałeś;)
    Recenzje filmowe już widziałam i pomysł jest faktycznie bardzo ciekawy. Czekam i na to!!!

    ReplyDelete